donderdag 24 november 2016

Personal Branding bij BrandedU

Seminar van BrandedU



Op een dag kreeg ik een uitnodiging om me in te schrijven voor een dag van inspirerende seminars met verschillende sprekers, afgewisseld met workshops bij BrandedU op 21 november 2016.

Ik had alleen de mail niet goed gelezen wat dat seminar zou inhouden tot ik op 15 november ineens een mail kreeg met “huiswerk”: ik zou moeten pitchen, 1 minuut lang.


Pitchen. Ik??



Oh man! Praten voor publiek dat me aankijkt en dan ook nog eens publiek dat ik in de ogen kan kijken…. het zijn “maar” 50 man. Wat een opgave. Geef me mijn trompet en ik tetter er een eind op los. Dat is geen probleem, maar praten…???


En toch! Om goed beslagen ten ijs te komen heb ik het hele weekend voorafgaand aan het seminar Youtube video’s zitten bekijken en daar sprongen twee video’s uit:


  • “Vuur & Schenen: Les 1 - De Perfecte Pitch - Start stevig en maak je toehoorders nieuwsgierig”; en
  • “Ik ben Smoorverliefd" Winnende Elevator Pitch Judith Schoenmaeckers, Randstad, Salesevent2011”


Naar aanleiding daarvan heb ik mijn pitch geschreven.


Pitchen en dan niet in een Pierre Wind tempo



Wat is dat nu voor een titel Mariam? Dat zal ik je vertellen.
Als ik enthousiast ben, ga ik op een gegeven moment heel snel praten. Ik krijg dan zelf de indruk dat ik zit te ratelen met drukke gebaren, net als Pierre Wind. Dat moest ik zien te voorkomen! Oh wat was ik zenuwachtig…...


Het was 21 November en ik was de eerste deelneemster in Hotel Droog en ik ging kennismaken met Nancy. Een hele leuke ervaring, het voelde allemaal heel vertrouwd.
nancy.png
[De foto’s, die in mijn blog te zien zijn, gemaakt door fotografe Tita Hahne, zijn van BrandedU en zijn met toestemming van BrandedU geplaatst:]


Even later kwamen de andere deelneemsters ook binnen. Heel even apart van elkaar aan tafel, want daar maakte Nancy korte metten mee. We moesten gelijk aan de bak met netwerken.
IMG_8687.JPG


Nou Nancy, je wordt -in positieve zin- bedankt voor deze “schop onder mijn kont”, dat had ik net nodig!
echt netwerken.jpg
Om tien uur was het tijd voor het seminar, opgeluisterd door fantastische spreeksters met LEF


brandedu 1.jpg


die hun ervaringen in de zakenwereld met ons deelden. Ik kreeg steeds meer energie en ik denk dat ik daarin niet de enige was onder de deelneemsters.
IMG_8690.JPG
Paulien Wesselink van OMYBAG


IMG_8691.JPG
Tilly Kesting van PiFiTi
IMG_8692.JPG
Daphne Feller van BrainExplainers
IMG_8693.JPG
Dionne Abdoelhafiezkan van IZI Solutions


Er was een heerlijke (gezonde) lunch
IMG_8688.JPG


branded u.jpg

Muzikaal intermezzo



Het geheel werd tussendoor muzikaal opgeluisterd door Graziella Hunzel Rivero. Omdat ik heel weinig tv kijk wist ik niet wie Graziella Hunzel Rivero is. Daar kwam ik snel genoeg achter.
Mijn make-up liep door toen ze zong: ik ben nog nooit in tranen geweest van muziek.  Graziella heeft het voor elkaar gekregen! Een hele originele performance die bij haar past en onbeschrijflijk mooi.


graziella


Mindfullness



Wat een verrassing: we kregen een minisessie van Yoga op de Zaak van Mariet Verhagen. Het moest niet langer duren of ik zou gaan snurken (heb ik al eerder gehad…)


IMG_8694.JPG
Mijn zenuwen voor de pitch maakten plaats voor veel energie en lef.


Ik was heel erg onder de indruk van de dames die de pitch hielden. Wauw! Wat een performances en wat een verhaal achter hun pitch.
Zelf heb ik het uit mijn hoofd gedaan omdat je dan meer van je persoonlijkheid kunt laten zien. Het ging redelijk goed.


De goed verzorgde dag werd afgesloten met de borrel waar we nog konden nagenieten.


Wat heb ik uiteindelijk geleerd van het seminar?



Ik ga hier natuurlijk niet de geheimen van de kok verraden. Wel kan ik je meegeven dat samenwerken, netwerken en ook fouten durven maken (lef) een must zijn.


Aan het eind van de dag ging ik naar huis met een gevoel alsof ik 3 Red Bulls had gedronken. Wat een energie!






1 opmerking: